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#1 25-Feb-2014 15:04:15

ProjectSynesthesia
Member
Registered: 10-Feb-2014
Posts: 3

Viewport problem for an underwater custom camera

Hello again,

We are trying to do underwater deformation using the viewport plugit on a second camera
and switching from the defaut camera (which cannot use viewport) to it when the player goes underwater.
But OpenSpace3D seems to crash a lot of times when the collision changes the camera.

We also have a 2D water transparent texture we would like to apply to the camera as a filter, but
we have some resolution issues with the Oculus Rift. We tried to scale the texture to fit with the Oculus
view, but the .png texture takes then a lot of time to load.

Thank you for any advice !

Offline

#2 25-Feb-2014 15:25:31

arkeon
Admin. / Scol language & OpenSpace3D developer
From: Nantes
Registered: 30-Mar-2009
Posts: 5,161
Website

Re: Viewport problem for an underwater custom camera

Hello,

could you send me a sample of the problem on the camera / underwater issue ?!

What plugIT do you use to add the water texture on camera ?

Offline

#3 25-Feb-2014 16:57:02

flogthefrog
Member
Registered: 22-Jan-2014
Posts: 1

Re: Viewport problem for an underwater custom camera

Hello,

I'm a member of this project too. The actual problem is when using both the viewport plugIT and the distance plugIT. We want to add a different compositor in a specified area (currently the glass compositor of the viewport PlugIt)). The viewport is set at 100% width and at 100% height. The distance is between an object on the scene and the camera used in the FPS controller PlugIt.
The node looks this way :
[Distance PlugIt] -In-> Create [Viewport PlugIT]
[Distance PlugIt] -Out-> Destroy [Viewport PlugIt]

Je suis aussi un membre du projet. Le problème est lorsque nous faisons dépendre l'apparition/disparition du plugIt viewport au plugIt distance. Le plugIt viewport est utlisé pour simuler un effet "sous l'eau" avec le compositeur "glass", le viewport étant lié à une caméra identique à celle du FPS controller. Le plugIt distance est entre un objet de la scène et cette même caméra.
Les deux événements "problématiques" (faisant planter scol) sont :
[Distance PlugIt] -In-> Create [Viewport PlugIT]
[Distance PlugIt] -Out-> Destroy [Viewport PlugIt]
A chaque fois, scol cesse de fonctionner, soit lorsque la caméra "rentre" dans la zone de distance (création du viewport), soit systématiquement lorsque l'elle en en sort (destruction du viewport).

Le même plugIt distance est utilisé par ailleurs pour le lancement d'une musique et la modulation de son volume (et fonctionne très bien), et lorsque nous avons voulu faire dépendre l'apparition/la destruction du même viewport d'un autre paramètre (par exemple lors de l'appui sur une touche), cela fonctionnait aussi.
Qu'est-ce qui poserait problème entre ces deux plugIt ?

Offline

#4 25-Feb-2014 17:07:24

arkeon
Admin. / Scol language & OpenSpace3D developer
From: Nantes
Registered: 30-Mar-2009
Posts: 5,161
Website

Re: Viewport problem for an underwater custom camera

Hello,

You should not use the viewport plugIT for this.

Use Object->"set active camera" to change the current camera of the default viewport
and enable / disable compositor using the rendering->compositor plugIT

to add a compositor right click on the scene node in the scene tree and choose "Add compositor".

Offline

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